luni, 3 ianuarie 2011

Afrodita

Numele meu grecesc este Afrodita; romanii ma numesc Venus.

M-am nascut din spuma alba dantelata a marii pe insula Cipru. Parintii mei (Jupiter si Diana) m-au iubit foarte mult si mi-au dat in primul rand frumusete si voluptate pentru a ma face fericita.

Poate ca de aceea m-am indragostit de Adonis. L-am iubit atat de mult incat am fost considerati si adorati in Fenicia ca o singura entitate numita Astarteea, o zeitate hermafrodita ale carei statui aveau ambele organe genitale.

Mi-a placut sa vad lumea fericita: de aceea am ales numai acele preotese foarte frumoase sa ma poata servi in templele ridicate pentru mine. Vestalele mele si uneori eu insami ma ofeream cu bucurie adoratorilor in shimbul ofrandelor pe care acestia mi le aduceau in padurile sacre.

Odata m-am indragostit de un pastor simplu dar atragator, Anchise, din muntele Ida si am avut un fiu cu el, Eneea. Povestea e desigur foarte lunga, dar vreau sa amintesc un singur lucru: eu am fost aceea care a decis ca Elena sa se indragosteasca de Paris, iar dupa ce Troia a ars l-am determinat pe Eneea sa plece in Italia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu